“facebook
Autor: Matúš Červenka
1. januára 1970
Zdieľaj

Spoznajme sa bližšie čLOVEčina

Žiadna spoločenská hra neodhalí z Vášho života viac ako čLOVEčina, tak sme sa o nej porozprávali s jej autorkami Danielou a Saškou.

 

Na začiatok sa nám predstavte a povedzte nám ako ste sa spoznali, a ako sa Vám spolu pracuje?

nV tomto krásnom projekte sme dve Daniela a Saška. Poznáme sa osem rokov, sme si blízke a naše deti a rodiny spolu vyrastajú. Spolupráca medzi nami má výhody v tom, že každá z nás má dar v inej oblasti a teda sa skvelo dopĺňame. Máme navzájom dôveru a úctu ku kompetenciám tej druhej a preto sa každá z nás môže sústrediť na to, kde je najviac funkčná a efektívna. Všetko je to jeden veľký kreatívny proces, ktorý neraz musí zrieť, prípadne sa prehodnocovať a tam aj my potrebujeme mať otvorenú komunikáciu. V spolupráci je krásne to že investície, starosti, povinnosti sa delia, no podpora, radosť zo spoločného úspechu, spätných väzieb sa násobí. Zároveň keď jedna z nás potrebuje pauzu, prípadne niečo vyskočí, čo si ju vyžaduje  (keďže dokopy máme 4 malé deti), je tu tá druhá, ktorá to vie na chvíľu zastrešiť, kým sa situácia opäť vyladí. 

 

Ako vznikol nápad na spoločenskú hru?

nNápad som v sebe nosila od jesene ( Daniela), ale nevedela som sa s ním rozkývať. Počas karantény, ako boli ľudia zavretí veľa doma nieslo to so sebou mnoho nových situácií vo vzťahoch. Podnik, ktorý majú Saška so svojim manželom museli zavrieť a rozbehli donášku miešaných drinkov. Saška ma oslovila, že teraz by sa im veľmi hodili takéto komunikačné kartičky ako darček k donáškam a či by som jej nepripravila nejakých 4- 5 otázok. Ona bola teda tým hlavným spúšťačom, ktorý ma k tomu láskavo nakopol. V priebehu dvoch dní som jej ale poslala takmer 200 otázok. Keď ich videla tak z nich bola veľmi nadšená a povedala, že veď máme hotovú hru, ktorá je úžasná a práve pre túto dobu veľmi potrebná. Keďže som zrazu mala partáčku, ktorá v tom bola naplno so mnou púšťalo sa nám do toho s veľkou radosťou, lebo sme na to boli dve a to je veľká výhoda. 

 

Prečo Človečina?

nDaniela: Ja som mala v marci začať jeden podporný program, ktorý sa volal Človečina, no pre karanténu sa zrušil. Keď sme hľadali názov, len tak zo žartu som Saške spomenula Človečina. Ona mi v zapätí poslala návrh čLOVEčina, čo pre nás obsahovalo všetko, čo sme ňou chceli priniesť a vystihuje kvalitu skutočného ľudského stretnutia. 

 

Povedzte nám v čom spočíva samotná hra a ako vznikala?

nHra spočíva v otázkach a aktivitách, ktoré sú v dvoch hracích úrovniach- komfort a rozvoj. Každá reprezentuje inú zónu intimity a hĺbky, v ktorej sa môžeme stretnúť. Sú tam otázky, ktoré pobavia, dojmú, rozplačú, možno nahnevajú alebo otvoria dávne zamknuté a nevypovedané témy či situácie. O čo ale skutočne ide sú odpovede. Záleží len na nás koľko otázke dovolíme, aby v nás otvorila a priniesla nám aj druhým. Pravidlá hry toto veľmi ošetrujú, aby sme sa v hre mohli cítiť bezpečne a slobodne tieto odpovede v sebe objavovať. Naša najobľúbenejšia otázka je asi: ,,Čím je pre teba náš vzťah vzácnym?“ Táto otázka zakaždým prináša dojemné zdieľania, kedy sa môžeme na chvíľu zastaviť uvedomiť si akí sme požehnaní, že sa máme navzájom a vieme si vzájomne prejaviť vďačnosť za to, čím nás vzťah obohacuje. 

nDaniela: Ja stojím za obsahovou stránkou. Počas rokov som odpozorovala, čo nás ako ľudí pozdvihuje, robí šťastnými, ale aj čo nás zarmucuje či brzdí. Kvalita vzťahov v každej téme vyvstávala ako úplne kľúčová. 
nSaška: Ja stojím za formálnou stránkou hry, dizajnom, prevedením, komunikáciou na sociálnych sieťach a tým ako naša značka chce prehovárať k spoločnosti a aký je zámer našej hry a akú hodnotu vie ľuďom do života priniesť. 

 

Čo je cieľom hry, vymaniť sa z digitálneho sveta alebo niečo viac?

nPresne ako sa pýtate zámerom hry čLOVEčina je v dobe digitálnych vzťahov navracanie sa k vzťahom reálnym. Keďže žijeme dobu, kedy máme možnosť byť v spojení s kýmkoľvek a kdekoľvek na svete, no často nám unikajú práve spojenia s tými, ktorí sú nám najbližšie. Otvorená, pravdivá a prijímajúca komunikácia oživuje to čo sa nám možno už zdalo mŕtve. Hra nás pozýva k osobnej zodpovednosti za kvalitu našich vzťahov. Pozýva nás venovať svojim vzťahom pozornosť, ktorú si zaslúžia a potrebujú, aby nám mohli prinášať radosť a skutočné spojenie. Nejde o klasickú reakčnú či argumentačnú komunikáciu. Práve naopak, naša hra nás zavedie do úplne nového rozmeru ako spolu môžeme byť a ako spolu hovoriť. Nič z toho čo zaznieva nepotrebuje náš názor, reakciu či stanovisko. Učíme sa skutočne počuť, vytvoriť druhému zaujímajúce a prijímajúce prostredie, kde sa môžeme naozaj ľudsky stretnúť bez fasád, ideálov, či snahy zapadnúť.

 

Ste na trhu pomerne krátko asi 4 mesiace ako dopadol predaj prvej várky očakávali ste taký dopyt?

nZa 2,5 mesiaca sme vypredali prvých 550 kusov, ktoré sme rátali, že budeme predávať oveľa dlhšie. Momentálne sme v rokovaniach s maloobchodnými sieťami, ale aj korporáciami, ktoré vidia v hre veľký potenciál a objednávajú si ju ako zmysluplný reklamný predmet so svojim logom, alebo ako darček pre zamestnancov. Je to veľmi povznášajúce vidieť, ako už aj veľké firmy vnímajú význam zamerania sa na vzťahy, čím sa zvyšuje kvalita pracovného prostredia. 

 

Aktuálne si Vašu hru môžu ľudia kde všade kúpiť?

nNašu hru si viete objednať buď cez náš e-shop, alebo ak by ste si ju chceli pozrieť aj naživo, tak ju najnovšie nájdete aj v sieti kníhkupectiev Panta Rhei.

 

Chystáte niečo do budúcna nové doplnky k hre prípadne niečo úplne nové?

nV budúcnosti plánujeme nadstavby, ktoré budú ešte viac cieliť na konkrétne oblasti života. Určite vnímame veľký potenciál kam je ešte možné hru posunúť a kam s ňou všetci môžeme spoločne rásť. Preto nás sledujte na facebooku alebo instagrame a vždy budete vedieť novinky ako prvý.

Ďakujem, budeme držať palce a tip do budúcna, čo tak čLOVEčina v angličtine prípadne v nemčine?

VYPOČUJTE SI NOVÉ
EPIZÓDY MADE IN CAST
ZOBRAZIŤ PODCAST
Už čoskoro
Kubis the Nook, Bratislava
PRIPRAVUJEME
25.4.2024 18:00
Kubis the Nook, Bratislava
KÚPIŤ LÍSTOK
Prírodná kozmetika Musk
je tu s nami už od roku 2016
ZOBRAZIŤ PRODUKTY

MOHLO BY SA VÁM PÁČIŤ