“facebook
Autor: Matúš Červenka
1. januára 1970
Zdieľaj

GoldBee – Svet stojí na ľuďoch

Začiatky značky GoldBee  sú zapísané v roku 2020. Zakladateľom a majiteľom je Jan Kočař.

 

Názov GoldBee je podľa Jana variáciou na anglický výraz ,,be gold“, čo sa dá preložiť ako ,,byť pravdivý“. Jan Kočař tým chcel vyjadriť, že „značku buduje od začiatku tak, aby v nej bolo maximum filozofického dobra“. To znamená, že sa snaží využívať čo najviac lokálnych síl a materiálov.Hlavná myšlienka bola vytvoriť ručne šitú značku, ktorá pochádza z Česka. Záležalo na tom, aby výroba bola etická a maximálne ekologická. Dôležité bolo vytvoriť moderné, minimalistické a v neposlednom rade pohodlné oblečenie.

Značka sa zameriava predovšetkým na športové oblečenie.V ponuke však zákazník nájde aj kúsky na každodenné nosenie, ručne šité  a bezšvové legíny, croptopy, kraťasy, mikiny alebo tepláky. Okrem toho značka ponúka aj najväčší výber posilovacích odporovacích gúm na svete. GoldBee  je maximálne transparentná značka. Netají sa pôvodom a spôsobom výroby produktov. Väčšia časť produktov sa vyrába v dielničkach v Českej republike.  Jan Kočař zamestanal aj ukrajinské utečenkyne, ktoré kvôli vojne na Ukrajine prišli o svoj domov aj prácu. Kvôli technologickej náročnosti bezšvového materiálu značka spolupracuje aj s talianskými dodávateľmi. Celá výroba prebieha výhradne v Európe. Bezšvová technológia „seamless“ je najmodernejšia technológia vo svete odevného priemyslu.

Zdroj: Instagram – goldbee_europe

 

Bezšvové  produkty sú veľmi komfortné a zaručia pohodlie. Výrobky sú priedušné a charakteristické svojou mäkkosťou, elasticitou a jemnosťou.  Často sú označované ako ,,druhá koža“.  GoldBee používa na svoju výrobu  polyamid – je veľmi hladký a príjemný na dotyk. Je odolný voči roztrhnutiu, rýchlo schne, nemusí sa žehliť  a nekrčí sa. Ďalej využívajú elastan, ktorý dodáva oblečeniu pružnosť, ľahko sa natiahne a opäť vráti na pôvodnú veľkosť, takisto zaisťuje komfort pohybu a obopína postavu, no zároveň netlačí. 

Tkaniny a pleteniny, ktoré GoldBee používa, sú vyrobené z celulózových, zvieracích, syntetických, kovových vlákien a ich zmesi.

 

Čiastočne vyrobené z vlákien s nehorľavými vlastnosťami schválenými asociáciou OEKO-TEX®. Sčasti upravené biologicky aktívnymi prostriedkami schválenými asociáciou OEKO-TEX@. Čiastočne farbené, vyrobené výhradne z priadzí certifikovaných podľa STANDARD 100 by OEKO-TEX®.

,,Jedinečná ručne šitá móda v Brne. Eticky. Ekologicky.“

nGoldBee dbá na prvotriednu kvalitu svojich výrobkov. Vďaka tomu, že veľká časť produktov sa vyrába v Čechách, značka dohliada na výrobu,  vie rýchlo reagovať na zmeny a reagovať na zákaznícku spätnú väzbu.  Aj GoldBee  cíti ekologické tlaky v spoločnosti a taktiež chce byť súčasťou tohto moderného trendu. Značka sa vydala cestou udržateľnej a morálne zodpovednej výroby. V kolekciách zákazníci nájdu napríklad tričká z organickej bavlny alebo české legíny, ktoré sú ušité z certifikovaných látok.

Výrobcovia,  ktorí spolupracujú s GoldBee  v Taliansku, investovali milióny do ekologickej udržateľnosti. Výrobné haly majú LED osvetlovací systém, ktorý garantuje masívnu úsporu elektrickej energie. Dokončovacia linka využíva moderné stroje, ktoré umožňujú ušetriť plyn pre ohrev vody. Dokonca dokážu ušetriť až 40% vody oproti bežnému štandardu.

Zdroj: Instagram – goldbee_europe

,,Je dôležité zastávať hodnoty, ktoré má budúcnosť.“

nMedzi záväzky výrobcov pre GoldBee patrí:
n•    použitie recyklovaných papierov pri balení
n•    redukcia priamych/nepriamych emisií do vzduchu
n•    výrazná redukcia spotreby vody
n•    vysoká efektivita pri spotrebe energie
n•    využitie najmodernejších technológií na trhu
n•    efektívna recyklácia vody, odpadu
n•    perfektne vyškolený personál
n•    transparentnosť vo všetkých fázach výrobného procesu

nOd 18.11.2021 sa značka GoldBee ako prvá česká značka stala súčasťou európskeho módneho gigantu Zalando. Celý proces onboardingu bol časovo, technicky, logicky ale predovšetkým finančne veľmi náročný. Kým GoldBee splnila všetky požiadavky, trvalo to pol roka. Momentálne značka funguje vďaka vlastnému marketingu najmä na českom trhu. Čiastočne sa presadila na Slovensku a vďaka Zalando aj v iných štátoch. Za zmienku stojí Nemecko,  kde je značný záujem o produkty z dielne GoldBee.

Zdroj: Instagram – goldbee_europe

 

,,Nepredávame len produkty ale pocit.“

nZaujímavá kolekcia na internetovej stránke GoldBee  je napríklad Agáta Hanychová. V kolekcii zákazník nájde produkty, ktoré vytvorila priamo Agáta. Výrobcovia značky výrobok navrhli, prekonzultovali s Agátou a ušili kolekciu. GoldBee  ide o to, že človeku nechú predávať len legíny, či iný sortiment, ale predávať produkt s pridanou hodnotou. Pridaná hodnota spočíva v tom, že ak niekto má rád Agátu Hanychovú, kúpi si produkt ňou navrhnutý.

nĎalšími kolekciami sú napríklad Doba ľadová, Recykluj. V tejto kolekcii sú výrobky vyrobené zo zvyškov látok, teda zbytočného odpadu. Kolekcia Sťahovacie má v ponuke špeciálne navrhnuté oblečenie, ktoré zmenší zákazníka opticky až o dve veľkosti. V kolekcii Zachráň oblečenie  ide o výrobky, ktoré sa nedajú predať za plnú cenu, kvôli drobným chybám. Zákazník si vyberie veľkosť z ponúkaného tovaru a personál vyberie vzor. Kupujúci si nemôže vybrať farbu ani strih. Voľba je na GoldBee. Týmto spôsobom chce značka predĺžiť životnosť kvalitných výrobkov. 
GoldBee vyrába aj zákazkové oblečenie pre veľkoobchod, prípadne oblečenie pod vlastnou značkou. Firma používa výhradne svoje látky.

Zdroj: Instagram – goldbee_europe

,,Robíme dobro.“

nGoldBee pomáha tým, ktorí si nedokážu pomôcť sami. V čase koronakrízy sa značka rozhodla darovať  látku, ktorá sa využívala najmä na šitie rúšok. Látku poskytli v Čechách aj na Slovensku. Počas necelého dňa sa rozdala látka v hodnote okolo 2000 eur.

Značka spolupracuje s charitatívnym projektom Dom pre Júliu. Zmyslom tohto projektu je nájsť domov, útočište, pokojné a láskyplné zázemie pre deti a ich rodiny. Ďalším charitatívnym projektom je Patrón detí. V projekte ide o pomoc zdravotne a sociálne znevýhodneným deťom a ich rodinám z celej Českej republiky. Ďalším projektom je Hurá na výlet! Spolok Hurá na výlet! je nezisková organizácia, ktorá realizuje voľnočasové aktivity pre seniorov 65+ a osoby zdravotne ťažko postihnuté. Výlety a kultúrne akcie sú spojené s informačne osvetovou činnosťou. Každý senior, či osoba so ZŤP si zaplatí symbolicku čiastku za výlet a ostané doplatí spolok. Hlavnou myšlienku tejto organizácie je snaha o zlepšenie kvality života týchto ľudí. GoldBee prispeli aj zborom dobrovoľných hasičov. 
n,,Vedľa krásnych a kvalitných produktov GoldBee chceme vyzdvihovať aj morálne hodnoty.“

VYPOČUJTE SI NOVÉ
EPIZÓDY MADE IN CAST
ZOBRAZIŤ PODCAST
Už čoskoro
Kubis the Nook, Bratislava
PRIPRAVUJEME
25.4.2024 18:00
Kubis the Nook, Bratislava
KÚPIŤ LÍSTOK
Prírodná kozmetika Musk
je tu s nami už od roku 2016
ZOBRAZIŤ PRODUKTY

MOHLO BY SA VÁM PÁČIŤ